Det är tur att ingen hör mig här hemma

Eller ser mig för den delen med! Idag har jag och Melle bakat lussebullar i stora lass, eller jag har bakat, melle har tittat på. Om dagarna när jag och Melle är hemma så brukar jag alltid hålla på att småprata med honom hela tiden när jag gör grejer som tex att baka lussebullar. Så idag när jag stog och höll på som bäst började jag prata med honom och säga saker som "nu ska mamma stoppa ner russina i bullarna så dom bli fina" det var bara det att Melle låg ju i sin säng och sov, haha! Efter ett tag kom jag på mig själv när jag stog där och prata med ingen och började istället gapflabba, som för övrigt också känns väldigt konstigt att göra när man är själv.
Sen tror jag att grannarna över gatan tror att jag är dum i huvet. Melle tycker att det är roligt att flamsa så vi brukar dunka på lite musik och så brukar jag sjunga och skutta och flaxa runt i hela lägenheten samtidigt som Melle sitter och skrattar sådär riktigt ordentligt så man hör att det kommer hela vägen från tårna. Eftersom jag brukar se in till dom på andra sidan så antar att dom ser in hit också, haha! Inte för att jag brukar sitta i fönstret och glo på grannarna hela dagarna men iallafall!hoho

Nu ska jag klä på lillpojken lite kläder och sen ska vi gå ut en sväng, undra om jag springer på några bekanta idag med!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0