Bussåkande

Jag är för inte så länge sen hemkommen från stan, jag har varit på kontroll hos barnmorskan och allt såg bra ut. Lite för högt blodtryck men det var ingen större fara med det. Innan jag gick därifrån fick jag en ny tid på tisdag nästa vecka ifall att plutten inte har kommit ut. Sen började hon prata om att om vi var tvungna att betälla en tid hos förlossningen så att dom får sätta igång det så skulle den 22 vara en bra dag. NEEEEEJ! Tänkte jag då, det är ju MIN födelsedag! Den kan ju få komma vilken annan dag som helst men inte då. Men sen tittade hon lite till i kalendern och sen sa hon fast det är ju en söndag så då blir den 23 mycket bättre för det är en måndag. Puuh! Visseligen får jag vänta en dag länge isåntfall men det gör väl kanske inte så mycket:P Det allra bästa är ju om den kan komma ut av sig själv lite tidigare, typ nu.

Sen måste jag bara berätta om hur otroligt trög bussbestämmarmänniskan är, eller iallafall var idag. På morgonen går det alltid två bussar in till stan för att alla ska få plats. Men ändå så brukar folk få stå upp ibland. Men idag så kom det bara en buss och så sa chaffören när han öppnar dörren "vi får trängas lite men dom som inte får plats får vänta till nästa buss går". Jag som hade en viktig tid hos barnmorska trängde mig på fort som ögat men som tur var fick alla tillslut plats på bussen. Dock fick jag stå upp precis där det är fyra sätten mot varandra så det fanns ingenstans att klamra sig fast, men det får gå som det går tänkte jag. Men efter en stund kände jag hur det blev alldeles tjockt i öronen och flimrade för ögonen. Jag visste ju direkt att det som inte får hända höll på att hända, jag var påväg att svimma! Eftersom jag har haft mycket problem med mitt blodtryck blir jag lätt sådär om jag står upp för länge när det är för mycket folk och för lite luft. Men tur som var så var det en kille som plingade och skulle gå av precis där jag stog så när han reste sig upp slängde jag mig ner på platsen som blev ledig och pustade ut. Jag hade klarat mig! Dock med lite sura blickar och höga suckar för att jag tog platsen innan dom själva tog den men som jag brukar säga "om man vill ha någonting så får ju ta för sig innan någon annan hinner före";)
Nu ska jag nog ta mig en lite vilostund jag var ju vaken redan klockan sex i morse!

Tjenixen

Kommentarer
Postat av: Leonora - The Crazy one

sv; ÅÅÅH, när är det beräknat att komma en liten bebbe då? :D

Det är sådär med mig, är sjuk "/

2009-03-09 @ 13:25:10
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

sv; usch för att gå runt och vänta, hoppas att den kommer när som helst :D

vet ni vad det blir för kön ? :D

2009-03-09 @ 15:32:58
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: en sån där "ung mamma"

klart en gravid kvinna ska få SITTA på bussen! ;)

2009-03-09 @ 16:19:35
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad fort bm bokar tid för igångsättning :S

2009-03-10 @ 07:46:33
URL: http://glitterangeln.blogg.se/
Postat av: grattis

grattis til barnet=) sött namn!

2009-03-11 @ 16:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0