Isig promenad och mysigt prat

Tessa har varit här och gjort mig sällskap idag. Hon kom hit i "morse" vid halv tolv direkt när jag hade gått upp och precis hunnit duscha, morgon pigg som jag är....hehe!Vi tog oss en promenad runt Kjula och pratade massa strunt, största delen av våra samtal handlade nog om bebisen eller saker runt omkring bebisar. Det känns nästan som om det är de enda som jag tänker på just nu, men det är väl kanske inte så underligt om man tänker efter.

Jag har fått lite frågor om vart och hur jag bor och lite om vad som händer med skolan och sådär så jag tänkte att jag kunde dra en liten historia om hur mitt liv ser ut just nu!

Jag bor alltså i ett stort gult hus i Kjula utanför Eskilstuna tillsammans med min pojkvän och hans föräldrar. Eftersom att både jag och Simon går i skolan så har vi inte så överdrivet mycket pengar så vi har bestämt att vi ska bo kvar här tills iallafall slutet av sommaren. Då det är ganska så säkert att Simon kommer att ha fått jobb på målarfirman där han har haft praktik i några år nu. Även om vi skulle kunna flytta till en egen lägenhet nu på en gång så har vi sagt att vi ska spara ihop lite mer pengar först så man har lite att starta upp det hela med eller vad man ska säga. Huset vi bor i nu har tre våningar och eftersom vi är fyra personer så går det ingen större nöd på oss:P
Skolan kommer att fixa sig även om jag inte är med nu dom sista månaderna. Jag har jobbat mycket i förväg och resten kommer jag att kunna göra hemifrån och sen är det bara att komma till studenten och fira tillsammans med alla andra! Det känns väldigt skönt att allt det fixade sig så jag inte behövde gå om ett år sen. Fast vi har sagt att jag kanske ska komma tillbaka och ha praktik i kanske 1-2 veckor sen när plutten har blivit större, vad nu det ska vara bra för. Men det är ju inte så farligt med bara någon vecka så det är ingenting att hänga läpp över!

Nu ska jag ta mig ett stort skumbad tillsammmans med min älskling som är frusen från det kalla vädret där ute. Jag kommer bli skrynklig som en gumma så mycket som jag duschar och badar hela tiden!Hehe

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Tessa.

Men du är redan skrynklig som en liten gumma <3 Jag måste däremot varna dig för den höga tröskeln in till badrummet, den kan döda folk har jag märkt :o

2009-03-08 @ 16:06:01
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: Marre

Har du inga bilder på bebismagen? :D

2009-03-09 @ 09:39:08
URL: http://marythemamster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0