ett år senare...

Hallå, har det här varit världens lääängsta dag eller? Den kommer aldrig att ta slut känns det som. Melle har varit hur trött som helst hela dagen och sovit massor. Han sover en liten snabbis nu men jag ska väcka honom om några minuter annars kommer han vakna alldeles för tidigt i morgon bitti.
I morgon så ska Mammsen komma hit och hälsa på så då får jag lite sällskap, undra om hon vill följa med på en lite promenad då kanske. Eftersom Melle har sovit massa och Simon inte är hemma så har jag suttit och kollat igenom lite bilder på datorn och jag säger bara HAHA! Jag satt och skratta så jag dog en smula, så man har sett ut, hoho! Jag kan bjuda på lite bilder i morgon för nu måste jag plocka upp skrutten och skaka lite liv i honom.

Puss

Kommentarer
Postat av: Sara Ahlström

Hej Sandra!



Usch, jag förstår att det är ett skit träligt beslut det där med svinisen.. Jag var helt emot det från början och tänkte aldrig låta någon tant spruta in något som jag inte har en aning om i min kropp! Men min mor är ju som sagt sjuksköterska och jobbar kring svinis så hon blev helt galen när jag sa att jag inte tänkte ta den. Hon förstod att jag var rädd för bieverkningarna, men. Det finns faktiskt ett MEN. Denna vaccination är inte farligare än alla andra vaccinationer som vi får! Jag menar Melle har väl tagit sprutan för kikhosta? Och den sa dom ju för typ 10 år sen att den gav barnen dawnsyndrom. Men det fick forskarna tji för, för det var falsktalarm! Så det går rykten om alla vaccinationer, att det ska vara farliga och bla bla, men vi tar dom ju i förebyggande syfte. Och visst, en vaccination är en vaccination och kaaaan vara farlig. Men om man väljer att inte ta vaccinet kan man få mycket större biverkningar av själva sjukdomen. Just svinis slår ut lungor, nujurar och lever. Eftersom jag har fel på njurarna tyckte mamma att jag var galen om jag inte tog den, för de biverkningar jag skulle kunna få om jag inte tog vaccinet och blev sjuk i svinis kunde vara mycket värre! Och forskarna skulle ju aldrig låta oss ta ett vaccin om det var super farligt :)



Men du, gör det som känns rätt för dig :)Tänk ett tag till och gör inget förhastat (jag velade i 1 månad innan mamma iprincip tröck upp sprutan i mitt ansikte). Jag ville bara berätta varför jag ändrade mig och tog den till slut..... Sen behöver ju inte du tycka att jag är vettig någonstanns ;) HAHA



Ha det bra Sandra, du kommer komma på en toppen lösning för hur du ska göra med Melle, varken om det blir en vaccination eller inte! Hoppas vi ses snart! :)

PUSS Sara

2009-11-17 @ 08:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0