B

Jag hatar jysk! Jag och Simon har skruvat för fulla muggar dom senaste timmarna för att få ihop våran nya garderob och vi är ändå inte klara än, jag kan ju säga som såhär att det var en heeel del skruvar och pluggar och allt vad det är!

Vi har fått nya grannar som håller på att flytta in här i trapphuset och jag har redan hunnit blivit irriterad på dom. Igår kväll när klockan var runt elva taget hör jag hur det börjar dunka och springa hit och dit utanför våran dörr, min första tanke är självklart inbrottstjuvar fast inte i vår lägenhet dårå utan jag tänkte att dom kanske försökte ta sig in hos någon annan. Så jag smög fram till dörren och kollade ut genom titthålet, då ser jag hur ett par killar springer upp och ner med kartong efter kartong. Eftersom dom gick upp med en kartong och kom ner utan så förstod jag att det inte var några tjuvar iallafall;) Jag som var trött och ville sova då fick istället ligga vaken och höra på deras klampande i ett par timmar. Vem sjutton flyttar in i en lägenhet på natten? Egentligen får man ju inte gör det så jag kunde ha gått ut och sagt till dom men för det första vill jag inte vara som en gnällig gammal kärring och för det andra så är det kanske inte så roligt första intryck heller, så jag lät bli!

Nu har Simon precis tagit en dusch och ska hem till Clarence och kolla på fotboll med grabbarna grus, jag däremot ska vara hemma och vakta den sovande lilla bebisen tillsammans med den stora godisskålen och körslaget, myspys!

Nu ska Melwin få lite godnattvälling och en ny blöja!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0