Hallå där!

Jag har precis tagit en paus från mitt syande, jag har varit i full gång med min kjol hela morgonen för den måste ju bli klar tills ikväll när jag ska använda den. Jag får nog lov att erkänna att denna kjol är bland det svåraste jag har gjort. Det är jättestrech(?)tyg på själva kjolen och sen nu håller jag på att sy fast volanger på det och för att inte sömmen ska spricka sen när jag ska ha den på mig så måste tyget vara utsträckt hela tiden när jag syr så jag har suttit med en jäkla galge(?) inne i kjolen och pillat och pillat och USCH säger jag bara! Jag har ingen lust att sy mer nu, men jag vill ha kjolen på mig sen så jag måste, och inte kan jag stava ordentligt heller. Vilken bra start på dagen! Men eftersom jag ser allt från den ljusa sidan så kan ju dagen bara bli bättre;)! Om någon timme kommer Toven hit och sen mot kvällningen så kommer Heimann och dom. Tessa och hennes kompisar skulle ha kommit hit också men hon har blivit sjuk så jag och Tovis får dela på alla grabbarna själva ikväll, haha!

Nu ska jag gå ut till köket och äta lite frukost sen ska jag fortsätta med den där nedrans kjol fan. Vi kanske hörs lite senare, ni måste ju få se det färdiga resultatet sen också!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0