Melwins julklappsönskelista!

Eftersom jag vet att många i släkten brukar läsa här så tänkte jag skriva lite om Melles önskelista! Ni som läser kanske kan sprida vidare till dom andra så vore det bra;)!

Julen är snart  här och det börjar bli dags att köpa julklappar, jag vet att det är roligt att köpa massa leksaker och gosedjur och sånt, men vi har pratat om det jag och Simon att vi helst skulle vilja att ni hoppade över det.
Nu när Melwin fortfarande är så liten så förstår han inte skillnaden mellan sina egna fötter och en leksak, han tycker att båda två är lika roliga att leka med! Därför känns det rätt onödigt att slänga ut pengar på någonting som kanske inte kommer att användas utan istället bara ligga och skräpa. Dessutom vill vi inte att han ska växa upp och tro att allt handlar om prylar, för det gör det inte!
Istället skulle en bra julklapp vara tex. kläder, för det går ju alltid åt, pengar likaså. Jag ska kila ner till banken någon dag och öppna ett konto till Melwin där vi kommer att sätta in alla pengar han kommer få som julklappar och födelsedagspresenter och sen när han bli äldre så kommer han få alla pengar att betala tex. sitt körkort eller något annat sånt där med. Självklart kan man köpa någon leksak om man vill, men vi tycker att det inte ska överdrivas, han behöver inte få hundra nya leksaker. Om ni inte känner för det behöver ni inte känna er tvingade att köpa någonting alls.

Nu har jag skrivit det här och vi skulle uppskatta om ni kunde respektera att vi vill ha det på det här viset, tack på förhand!

Puss på er!

ps. Det är Simon idag så både min lilla och min stora älskling har namnsdag idag, grattis!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0