Kycklinggryta och myspys

Hallå alla! Idag har det varit stressigt, det är därför jag inte har haft tid att skriva någe, förutom i morse dårå. Jag och Melle gick iväg till Skiftinge som jag skrev tidigare. Sen blev det till att laga mat direkt när jag kom hem, som jag för övrigt har blivit tillfrågad att lägga ut recept till. Sen for jag ner till stan och träffade Tessa så gick vi och solade. Sen cyklade jag vidare hem och kollade på idol och nu sitter jag alltså här. Egentligen har jag väl inte så mycket mer att skriva om så här kommer receptet!

Kycklinggryta

700-1000g kyckling
2 gula lökar
1 vitlöksklyfta
1 ½ dl hönsbuljong
1 msk fransk senap
1 röd paprika
250g färska champinjoner
2 dl creme fraiche
1 msk kinesisk soja
salt, peppar

1. Dela kycklingen i bitar och bryn i matfett i en stekpanna.
2. Lägg över bitarna i en gryta, krydda med salt och peppar.
3. Skala och skiva lökarna och fräs dom i olja tills dom blir mjuka. Lägg sedan över dom i grytan. Tillsätt buljongen, pressad vitlök och senap. Låt puttra under lock ca 25-30 minuter.
4. Gör rent och skiva svampen, tärna paprikan och fräs dom i matfett tills dom får en fin färg.
5. Lägg över det i grytan tillsammans med creme fraiche, låt det puttra i 10 minuter till och ha i salt, peppar och soja.
Till det här kan man äta tex ris och en god sallad



Det var hur gott som helst och jag kan verkligen rekomendera det här! Kryddorna fuskade jag dock lite med och hade även i lite vitlökspulver och både svart och vitpeppar.

Nu ska jag gå och lägga mig tillsammans med min älskling så hörs vi i morgon!

Puss

Kommentarer
Postat av: Tessa.

MUMS vad hungrig jag blev :D

2009-09-24 @ 06:37:15
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0