Från oss alla till er alla

Usch vilken jobbig morgon! Det kändes verkligen hemskt att gå upp ur sängen, det var som om jag inte hade sovit ett dugg på hela natten fastän jag har det. Även fast jag har varit uppe i nästan två timmar nu så känns det fortfarande skit, ungefär som om någon har kört över mitt huvud! Men det kanske blir bättre om ett tag, när man får käka lite frukost och ta sig en dusch.

Vet ni vad jag insåg igår när jag gick och la mig? Att det snart är jul! Eller snart är det väl egentligen inte men det känns som snart för mig. Jag är helt galen i julen, jag älskar det. Julafton är absolut den bästa dagen på året, inget snack om saken! När jag var liten räknade jag alltid ner till julafton, sånna här post-it lappar eller vad dom heter, ni vet sånna där små gula med ett klistersträck på baksidan, dom skrev jag alla dagar på och sen drog jag bort en lapp för varje dag som gick. Jag kunde börja räkna när det typ var 150-160 dagar kvar och jag slängde upp saker i fönstret så det blev kolsvart i mitt rum mitt i sommaren så satt jag med tända ljus och kollade på julfilmer. Helt sjukt, haha! Självfallet har jag min kära mamma att tacka för att jag har upplevt julen så bra. Hela december var som magisk för mig. Mamma gjorde alltid egen pepparkaksdeg som vi använde till att bygga upp ett helt land med pepparkakor, det fanns hus, gubbar och gummor, granar, bockar och grisar och allt vad man kan tänkta sig. Vi bakade även massor med andra kakor, bullar och självklart julgodis. Det bytes gardiner i alla fönster i hela huset till julgardiner och det stog tomtar överallt. På kvällen innan julafton tog vi alltid in granen och ställde upp den i tvrummet sen gick jag och min bror Ted och la oss i soffan, där vi alltid sov dagen innan julafton. När vi hade somnat kom "tomten" och klädde granen med massor med kulor och glitter, sen la han ett varsitt paket under granen som man fick öppna på morgonen när man vaknade, så skrev han en lapp till oss och lämnade den mellan några grenar i granen. På morgonen vaknde vi alltid jättetidigt och var hur pigga som helst, vi såg att granen var klädd och paketen var där och trodde självklart att den riktiga tomten hade varit där. Vi sprang in till mamma och pappa och väckte dom sen öppnade vi paketen och så blev det julfrukost. Senare på dagen kom hela släkten både från mammas och pappas sida så blev det massa mat, kalle anka, julklappar och mys långt in på kvällen. När det tog slut var det bara att börja längta tills nästa år!

Det är bra tur att jag har en så bra familj och släkt. Nu när jag har fått eget barn vill jag självklart föra vidare allt det här som min mamma och pappa gjorde för mig och min bror till Melwin. Jag vill ju att han ska ha det lika bra som jag hade det när jag var liten.

Tack mamma och pappa för att ni är så bra!<3

ps. Det är 89 dagar kvar till julafton( jag kanske inte riktigt har växt ifrån det där med att räkna dagarna än)Hihi!

Kommentarer
Postat av: Tessa.

Åh vad mysig er julafton lät :D!

2009-09-25 @ 21:30:17
URL: http://avaritia.blogg.se/
Postat av: tove

jag satt o sjöng "mer jul ge mig, mer jul jag vill ha, mer jul. tusen stjärnor som glimmar glitter så långt jag ser.." osv. idag i skolan, alla ville döda mig.. förstår inte :S

2009-09-26 @ 00:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0