20100118

Hallå!
Idag har det varit full rulle. Det började med att jag vaknade av alarmet klockan åtta i morse och fick tvinga mig upp ur sängen. Jag fick vara tyst som en mus för att inte Melle skulle vakna. När jag hade fixat i ordning allt väckte jag Melle och fixade honom sen gav vi oss iväg mot Skiftinge. När vi kom fram så var det dags för att mäta och väga. Han väger 10,3kg och är 74cm lång! När det var klart så tyckte tanterna att vi skulle stanna kvar på öppna förskolan och leka och sjunga lite så det gjorde vi. Det var första gången vi var där eftersom det är så långt och gå så har det aldrig blivit av förut. I början var Melle hur blyg som helst och burrade in sitt huvud i mig så fort någon kom för nära men efter ett tag så flängde han runt lite överallt och lekte massor. Han fick en ny polare som heter Jimmy, dom lekte följa john och satt och klappa på varandra, haha skitsöta! Så nu har jag bestämt att vi ska gå dit någon gång i veckan så han får träffa lite andra barn också. Jag fick också en ny polare föresten hon heter Thelma och är tre år. Hon tyckte att jag var häftig, haha!

Jaha i lördags då? Jo då var vi ju alltså på bio och kollade på Avatar, hur bra som helst! En av dom bästa jag sett på länge faktiskt. Efter det så åkte vi hem till Heimann och förkröka lite, sen blev det stan och krogen! När vi kom dit sprang jag på mitt krogenragg Johanna som jag lärde känna sist vi var ute. Så vi sprang runt där tillsammans resten av kvällen och det slutade med att hon följde med oss hem! Sen i söndags vart det inte mycket gjort höll jag på att skriva nu men det vart det ju, på kvällen iallfall. När Melle kom hem och Simon försvann bort till ishallen så städade jag hela lägenheten och organiserade om lite bland alla Melles kläder och leksaker och sånt där.
Det är bara att placera ut dom nya blommorna som inte vart gjort, jag kanske skulle ta och göra det nu. Melle ligger ju ändå och sover och Simon är inte hemma från jobbet än.

Juste så har jag beställt födelsedagspresenter till Simon idag. Han fyller inte förnsen i februari men det är ifrån USA så det tar ju ett tag innan det kommer hit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0