Dagis släng dig i väggen, Mamma är här!

I morse satt jag som en zombie i soffan med Melle i knät och undrade hur fasen jag skulle få någonting gjort överhuvetaget idag. Jag frös så mycket så jag ville bara sitta där under täcket hela dagen och inte röra en fena. Men sen helt plötsligt ringde min mamma som en ängel från ovan och skulle diskutera mina mammaledigdagar (jag blir så förvirrad över sånt där så jag behöver någon att prata med samtidigt så att jag fattar vad jag ska göra,haha) och vet ni vad vi kom fram till??! Vi har missat att räkna med 90 dagar(!) så istället för att tiden tar slut i Maj som vi kom fram till förut så tar den slut i mitten av augusti. Jag kommer alltså vara hemma med Melle under hela sommaren och hur skönt är inte det? Och då kommer Melwin börja på dagis lagom tills dom stora barnen ska börja på lekis eller sexårs eller förskolan eller vad sjutton alla kallar det så då kommer det ju bli lättare att få honom till det dagiset som vi vill eftersom det blir fler platser när dom andra slutar.
ZombieSandra var som bortblåst och jag och Melle gick och handlade och efter det tog vi en skön promenad. Nu har Melle precis lagt sig för att sova middag så nu tänkte jag fuska lite och börja plocka bort julen i förtid. Vi har så mycket nya fina prylar så jag vill plocka fram det nu direkt, jag kan inte hålla mig längre!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0