shake shake

Puuh! Jag har precis tränat här hemma så att jag skakar i hela kroppen. Det känns precis som på den gamla goda tiden när man kom hem efter alla tusen träningarna och var alldeles slut. Det är skönt att träna och ännu skönare efteråt när man känner i hela kroppen att man har jobbat ordentligt och varit duktig, synd bara att jag har så svårt att just komma igång och träna. Det var bättre förut när jag spelade fotboll för då hade man ju liksom bestämda dagar när man träna tillsammans hela laget. När man ska träna själv och inte har något bestämt sådär så blir det ju att man skjuter upp det väldigt lätt. Jag hade kommit igång ordentligt innan jul och tränade här hemma varje gång Simon hade hockey vilket är nästan varje dag men sen under julen och nyår så var Simon mer hemma och då blev det automatiskt att jag glömde bort att träna bara för att han var hemma. Jag är ju ute och går nästan varje dag med Melle men det känns inte riktigt som att det räcker till, jag är ju van att träna flera gånger i veckan för det har jag ju gjort ända sen jag var fem år och började med fotboll. Men jag vet inte riktigt vad jag vill göra för något och om jag nu skulle komma på något att göra så skulle jag iallafall inte ha tid eftersom att Simon tränar och Melle kanske inte kan vara hemma själv riktigt än. Fast jag skulle ju kunna sticka iväg och träna när han har somnat för han brukar ju aldrig vakna iallafall, haha!

(för er som inte förstår att jag inte är allvarlig så vill jag bara säga att den sista meningen var på skoj)
På tal om skoj och ironi och sånt, så tycker jag att det är lite synd att folk har lite svårt att förstå när man skämtar. I verkligheten är jag väldigt ironisk när jag pratar om saker men om jag skriver sånt här så blir folk helt upprörda och tror att jag verkligen menar det jag skriver. Som tex om jag skriver att Melle är jobbig och att jag ska stänga in honom i garderoben så menar jag ju såklart inte att jag ska göra det på riktigt. När jag säger sånna saker så liksom antar jag ju bara att alla ska fatta att det är på skoj, men så är inte alltid fallet tråkigt nog! Allt blir så mycket roligare men lite ironi!

Nu ska jag passa på att ta mig en dusch medans Melle tar en nap och innan Simon kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0