Tips från coachen- få bort ditt smutsiga hår!

Ehm duscha tänker väl ni nu men jag tänkte tipsa om hur du får det att inte bli smutsigt och fett lika fort.

Mitt hår blir smutsigt väääldigt fort! Om jag duschar på morgonen så ser det iallafall ut som att jag inte har duschat på minst en vecka morgonen efter. Inte så roligt!

Som dom flesta säkert vet redan så är det ju inte bra för håret att tvättas varje dag, speciellt inte nu på vintern eftersom det bli sämre kvalite när man växlar mellan värmen inne och kylan ute hela tiden. Då är det bättre att hålla sig till 2-3 gånger i veckan. Man kan ju självklart duscha av kroppen oftare vilket jag gärna gör. Om man tränar mycket så blir det ju automatiskt att man får duscha håret oftare men då kan man ju inte göra något åt det.
Men nu till själva tipset!
En gång i veckan så ska man hälla upp lagom mycket schampo och sedan bland i en tesked bikarbonat och sen har man i det i håret precis som vanligt och tvättar ur. När man ska ha i balsam så ska man tänka på att inte ha i det hela vägen till hårbotten utan att man bara har det på det "hängade" håret, för balsam gör att det blir fett snabbare. Balsamet ska man ju såklart alltid göra så med och inte bara den gången man duschar med bikarbonat.
Det här är ingenting som jag har suttit och hittat på själv så ni behöver inte vara oroliga att håret ska ramla av för det här tipset har jag nämligen fått ifrån en frisör(haha som om?jag har inte varit hos en frisör på tre år, det är faktiskt min mamma som har fått tipset från sin frisör och sen skvallrat vidare om det till mig).

Jag har provat på det här nu i ett par veckor och jag tycker faktiskt att det hjälper! Nu går jag inte och duschar för att håret ser smustigt ut utan för att bara duscha regelbundet helt enkelt!

Hejdå smutsigt hår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0