Malmköping i mitt hjärta!

Man läser titt som tätt på olika bloggar och samma gamla vanliga mening ramlar ut ur munnen på folk lite då och då "jag är så trött på det här stället, vill bara flytta ifrån skiten". Jag kan säga att jag har sagt det miiiiiiljoner gånger, men nu ångrar jag att jag ens tänkte tanken. Visst är det väl härligt att komma bort från allt gammalt och tråkigt som man är van med men i längden så saknar man det enormt och vill bara att allt ska bli som "vanligt" igen. Nu säger jag inte att det är alldeles hemsk att bo här inne i Eskilstuna för det är det inte, det är ganska så underbart faktiskt. Allt som man behöver finns nära och jag har skaffat mig många fina vänner här. Men samtidigt så lämnade jag väldigt många fina vänner där jag bodde förut och jag har all min släkt kvar där "hemma".
Klart att jag fortfarande har kontakt med några utav dom men det bli ju inte riktigt samma sak när man inte bor i samma stad. Det är inte lika lätt att bara gå hem till någon och plinga på dörren utan man måste ringa först och så ska man ta sig dit och sen ska man ta sig hem igen.
Jag önskar att jag hade uppskattat att bo i Malmköping när jag väl gjorde det istället för att sitta och sakna det nu och tänka att jag kunde ha gjort det till något bättre. Visserligen så finns ju allting forfarande kvar och när man kommer dit så känns det som att man aldrig har flyttat, allt är som vanligt, alla vänner är som vanligt och allt känns bara så skönt. Det känns nästan som om man är 14 igen.

Så alla som sitter och önskar att ni bara kunde flytta ifrån "skiten", sluta upp med det! Ta vara på tiden och alla vänner istället och tänk på allt som ni skulle sakna om det försvann!

Kommentarer
Postat av: Tessa - gravid.

Så rätt, jag önskar att jag hade uppskattat Eskilstuna mer än vad jag gjorde. Åhh vad jag saknar att bo där!

2010-07-08 @ 22:10:44
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0