Dresscode

Här hemma hos oss har vi såhär dresscode varje dag så att hela familjen ska matcha varandra så att det inte ser så konstigt ut om man har tex helt olika typ av stil på kläderna eller om man kanske har färger som inte passar med varandra. Mycket enklare så! Vi har ett litet "möte" varje kväll innnan vi går och lägger oss och då bestämmer vi vad vi ska ha på oss dagen efter och typ vilken färgskala vi ska ha och sånt.
SKOJAAA! Men faktiskt så brukar vi ha ganska så lika och matchande kläder alla tre utan att vi tänker på det. Det blir alltid så att jag plockar fram kläder till mig först och sen när jag ska plocka fram kläder till Melle så blir det automatiskt så att jag tar liknande dom kläder jag ska ha på mig. Jag är ju så inställd på mina kläder och tänker liksom "det här blir ju skitsnyggt" och då när jag river bland Melles kläder och hittar likadana saker så tycker jag ju att det blir snyggt bara för att det är likadana som mina, haha fattar ni ens vad jag skriver? Jag gör typ inte det! Skit samma! Sen kommer alltid Simpan när han ska välja kläder och säger "Meeen vad ska jag ha på mig dåååå?"(han får typ beslutsångest som vi tjejer får när vi ska välja kläder) och då säger ju jag tex "ta den blåa tröjan" för då känner jag att blått det är lite extra snyggt idag. Sen när vi går ut genom dörren kommer vi på att hela familjen har blå tröjor på sig för att mitt undermedvetna har matchat ihop allas kläder. Fattar ni eller? Det lät helt snurrigt nu när jag läste igenom vad jag har skrivit, haha.


Dagens dresscode: Ljusa jeans, skinnjacka och vita sneakers(fast mina dojor syns inte men iallafall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0