Tvättis

Har tvättstugan idag, tvätthögen som ligger och väntar på att få bli ren är inte att leka med. Man skulle nästan kunna tro att vi inte hade tvättat på en månad, fast egentligen så har det gått en och en halv vecka typ. Jag brukar nästan alltid tvätta på onsdagar, men förra veckan fick man inte tvätta på hela veckan för att dom skulle måla om därinne. Trevligt tänkte jag, då kommer det se lite renare ut. Men när jag kom in där i morse så hade dom bara målat på golvet i en ljusare färg, då vart man ju besviken. Om dom endå ska besvära sig att fixa i ordning så kan dom väl göra det på riktigt istället! Dessutom hade det redan börjat flagna bort, så det var ju ingen mening med det hela.

Idag kommer kusinvitamin Jerreperre hem från lumpen för lite ledighet så jag ska ner på stan och möta honom för lite fika senare. Har inte träffat honom på skitlänge! Typ vid jul tror jag.
Nu måste jag ner och stoppa i nya maskiner och sen ska jag ta en lååång dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0