Misslyckade Mammor

Okeey, då är vi tillbaka på det här med unga mammor igen! Blir lika arg varje gång jag läser att folk klankar ner på "oss". Jag tänker nu skriva den meningen som jag nyss läste som fick mig att känna denna irritation. "Det är alltid lika roligt att upptäcka när någon gammal kompis har gått och blivit en ung mamma och skaffat sig ett misslyckat liv medans jag bara glänser vidare i mitt".

Jaha? Kul att höra då. Men bara så att ni vet alla ni glansiga männsikor där ute så tycker alla olika och bara för att inte ni skulle vilja ha barn när ni är unga så kanske det finns andra(som jag själv) som VILL ha barn när vi är unga. Och så är det med det! Vi morsor tycker med säkerhet inte att det är fullt så glansigt att vara ute och supa skallen i bitar och knulla runt med halva jorden flera gånger i veckan. Visst är jag ute och festar ibland jag med och tycker att det är skit kul, MEN jag skulle inte vilja att hela mitt liv gick ut på det. Jag vill ha mer än så!

Jag trivs fruktansvärt bra med mitt liv! Jag har min underbara familj och dom absolut finaste vännerna man kan tänka sig. Jag kan vara hemma och leva mitt ""svensson liv" men samtidigt vara ute och roa mig. Jag har det bästa av två världar!
Att vara ung mamma är inte så hemskt som alla får det att låta. Man behöver inte skärma av sig och gå runt med nerkladdade kläder och sluta prata med sina vänner.
Man behöver inte sluta leva sitt liv för att man har blivit mamma, jag lovar det går ändå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0