Memories in blue

Tisdag idag då! Var det inte tisdag nyss?Känns som det.
Melle är fortfarande sjuk så det blev ingen förskola idag. Han skrämde livet ur mig inatt! Jag vaknade av att han började tokhosta och sen började han pipa, ni vet som man låter när man inte får någon luft. Men jag hann inte mer än att få panik och tänka att nu dör han så började han andas igen, tur var väl det.
Jag har kommit in i min jobbiga "nu dör alla" period, jag gör alltid det såhär på hösten/vintern. Jag går runt och oroar mig hela tiden att folk ska dö. Typ som igår när Melle sov middag, då sov han mycke längre än vad han brukar så helt plötsligt kommer tanken upp "tänk om han ligger där inne och är död!!". Fast det var han ju inte såklart utan han är ju bara sjuk, då är det ju inget konstigt att man sover lite extra.
Och på morgonen när Simon går upp och ska åka till jobbet får jag alltid lite småpanik och tror att han ska krocka och dö eller vad som helst. På sommaren skulle jag inte få för mig massa sånna idéer men nu ploppar dom upp stup i kvarten, inte helt ok!

Idag ska jag iallafall spendera tiden med att ringa lite vuxensamtal och göra mig anständig för att vistas bland folk. Det är nämligen hockey ikväll så ska till ishallen och kolla, burr!

Jag skulle ju inte tacka nej till en liten utomlandstripp just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0