Our song

Jag har under natten gått och blitt snorig, inte så kul. Men jag har iallafall fått en anledning till att tugga med öppen mun, hehe. När jag bodde hemma så retades alltid pappa för att jag gjorde det så att det lätt så högt när jag åt. Maten blir på något konstigt sätt godare om man tuggar med öppen mun, tycker jag iallafall.
Just nu sitter jag vid köksbordet och försöker hitta lite nya maträtter för vi ska åka och handla sen ikväll. Det går sådär!

Vet ni vad? Min mamma har blivit bestulen på massa pengar. Jag skrev ju för ett par månader sen att det var någon som hade "kopierat" hennes kort och nu har dom gjort det igen och den här gången hann dom ta pengar innan dom kom på det. Det hade blivit kopierat på en mack nere i Flen så passar er för att tanka där, haha. Tur att jag inte har någon bil och att jag inte bor i Flen..
Det här fick mig att börja fundera på vartifrån man tar pengarna. För det är ju alltså meningen att mamma ska få tillbaka dom pengarna som blev tagna men var tar dom pengarna ifrån? Undra vem som bestämer hur mycket pengar som ska göras i fabrikerna? Dom borde ju göra lite extra så att dom kan ta hand om alla uteliggare och sånt.

Jaja strunt samma! Nu ska jag fortsätta med matlistan så vi slipper svälta dom närmsta veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0