Bröllop och Dop!

I Lördags var vi bjudna till kyrkan för att ta del av Edvins dop OCH Tessas och Jonas överraskningsbröllop(minus överraskningen för min, Jonna och Amelies del för vi visste redan om det, hihi).

Jag fick veta det redan i December en dag när Tessa och Edvin var här och hälsade på. Efter det gick jag runt och tänkte på det varje dag i min hemlighet.
Eftersom jag har turen att känna både en Frisör(Elin) och en makeup artis(Emma) så fixade jag så att Tessa skulle göras fin till sin stora dag.Om hon blev snygg? Jaaa-haaadå, snyggast av oss alla!

Dagen började klockan nio på morgonen av att Elin hämtade upp mig för att fara hem till Tessa där det var dags att börja med frisyren. Två och en halv timme senare så var den klar. Då var det dags för Emma att ta över som skulle fixa naglar och smink. Under tiden sprang jag runt och hjälpte till med lite småfix så att den vackra bruden inte skulle behöva stressa och tänka på det. När klockan var strax innan ett så var allt klart. Klockan ett skulle lilla familjen befinna sig i kyrkan så vi sa hejdå men ett stort leende och några små tårar i ögonen.
Jag skyndade hem för att göra mig i ordning och klockan två var det dags för mig och Simon att springa iväg till kyrkan.

Nu satt alla på plats, det var alldeles tyst. Jag var så pirrig i magen att det kändes som att den skulle sprängas! Jag utbytte en lurig liten blick med Jonna för vi visste ju om vad som var påväg att hända.
DÅ började musiken! Alla vände sig om mot dörrarna med ett ryck.Tessa, Jonas och Edvin kommer in genom dörren med brudklänning, kostym och dopklänning. Vissa började skratta, några gråta andra satt bara och gapade. Jag själv stod mest och fnissade åt hur alla reagerade.

Den här bliden tog jag precis när dom kom in innan alla fattade vad som hände!



Här börjar folk inse vad som händer, speciellt Amanda där i mitten!haha



Finaste brudparet!<3






Här har vi Amelie som står och sjunger deras låt! Det var hur fint som helst, många tårar som tittade fram hos dom flesta då!



Sen började dop delen! Här fångade jag välsingnelsen på bild!







När bröllopet och dopet var klart blev det dags att klappas, kramas och gratta!











Efter kyrkan så for alla hem till Tessa och Jonas där det bjöds på smörgåstårta, fika och trevligt sällskap. Tyvärr blev det knappt några bilder därifrån men Simon fastnade på en iallafall.(Ser ni märket på hakan, han har "bara" fått tre ärr i ansiktet från hockeyn i år. Där är ett av dom!Snyggt)




Där slutade kvällen...i bilder iallafall! Det var en helt underbar dag och kunde nog inte blivit bättre! Grattis ännu en gång finaste familjen!Nu är du en riktig fruga Therese;)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0