Säg inte INTE!

Vet ni vad jag gjorde igår?Såklart ni inte vet! Jag gjorde något som jag sa för bara en vecka sen att jag absolut INTE skulle göra, jag färgade håret!Hehe
Jag är såå nöjd nu! Det är sådär alldeles lagom rött fast ändå lite brunt.
Jag tror jag är lite som en barn i min hjärna. Visste ni att när man säger till ett litet barn att dom INTE ska göra någonting så plockar hjärnan bort ordet INTE. Om man säger tex släng INTE mat på golvet så får hjärnan upp bilder på mat och ett golv men ordet INTE har ju ingen "bild" alltså när man säger släng INTE maten så uppfattar barns hjärnor det som släng maten istället. Kan ju vara bra att veta!

Nu ska jag nog ligga på soffan och blunda en liten stund tills Simpan kommer hem eller tills Melle vaknar från sin lur. Jag blir helt förstörd av sommartiden. Går inte att somna på kvällarna så det gör att jag är som en död fisk på morgonen.

Hittade en bild från i somras när Melle fick så bråttom ner i vattnet att han glömde bort att han hade kläder på sig, haha!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0